fredag 12 november 2010

PMU för faan!

PMU i Vårgårda är verkligen den bästa second hand-butik som jag någonsin har varit på, en riktig guldgruva. Där går man minsann inte hem tomhänt.

Tänk er senariot: Jag kommer vanligtvis vid nio-tiden, och minuterna innan är det som Gekås i miniformat. Ja, det köas alltså in på PMU. Gammal, ung, kort, lång, tjock, smal, rik och fattig. You name it!

I början när jag åkte dit med mamma tyckte jag nästan att det var lite äckligt och jobbigt. Det tog ett tag att komma över second hand-rädslan, det faktum att en annan människa använt det du köper. Den där inställningen har fullkomligt ändrats, BIG TIME. Nu tycker jag nästan bättre om att köpa gamla saker, både möbler och kläder. I var begagnat ting finns det en en historia.

Tanken är att jag åkt hem till Herrljunga för att jag skall plugga micro och accounting, men ett besök på PMU är givetvis inbokat Lördag morgon.

P to the M to the U!

Ett litet tips från mig är att söka Cornelis Wreeswijk på Spottan. Ingen kommer att undgå Cornelis-febern som kommer med den nya filmen. Jag gillart skarpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar