söndag 5 december 2010

Det allra finaste i Fenixhuset

Den finaste möbeln jag har hemma i Fenixhuset är detta vitrinskåp. Det är jag som har ritat och min morfar som har snickrat ihop det. Eftersom huset är byggt runt 1900 så jag ville få en gammaldags känsla över det, nätt och fint. Den vita färgen går i gråa toner.

Snetaket i lägenheten gjorde det svårt att hitta något som passade in så detta var den allra bästa lösningen. Skåpet är signerat av både morfar och mig och ritningen har jag klistrat fast på baksidan. Det där skåpet är värdefullt för mig.

Innehållet är de finaste av glas. När jag tog studenten önskade jag mig antika glas. Inte vilka glas som helst, utan glas från det nedlagda glasbruket i Fåglavik. Det kändes fint eftersom jag har rötter därifrån. Jag vet precis vart de är inköpta, fast det är lite hemligt faktiskt.. De där glasen är värdefulla för mig.



Personligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar