fredag 31 december 2010

Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till mig

Another year arrives, and it's the start of something new. 2011 who are you?

Vid många nyår har jag tänkt: Detta nya år kommer att bli bättre, det kommer att bli så bra. Mitt år!

Pessimisten, eller kanske realisten, som kommit fram i mig har fått mig att sluta tänka så. Livets lärdom har fått mig att inse att saker och ting faktiskt kan bli värre. Pang boom, det kan det bli värre med endast en handvändning. Jag vågar helt enkelt inte planera det skall bli bättre, ut i fall att något skulle hända.

Egentligen, på det stora hela, så bjuder varje år på både gott och ont. Ups and downs. Jag tycker man skall vara nöjd om slutsatsen blir plus minus noll. Varför inte bara ta det som det kommer? Att möta en ny dag i stället för det nya året.

Det kommer jag göra den första januari 2011.

Det finns hopp om livet. Som att göra ett baklängesdyk i norsesund ungefär.

Nyårslöften?!? Vad är det för jävla hittepå, vem har karaktär till att hålla ett sådant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar