tisdag 7 december 2010

Tre mästerverk!


"The Principle of Economics" och "Basic Financial Accounting" i all sin ära men ibland kan man behöva lite alternativ kunskap.

Eller egentligen, ibland måste man göra annat än att plugga. Dessa böcker har lätt placerat sig på min 10-i-topp-lista av bästa böcker. Stefan Einhorn verkar ha insett meningen med livet på väldigt många plan, och inspirerande böcker har han minsann skrivit. "Medmänniskor" och "konsten att vara snäll".

"Att läsa takar" av Henrik Fexeus lyckades jag läsa halva i somras innan den blev stulen. Jävla typ, den där furutjuven!! Den var galet intressant och spännande på något vis. Frustrerande att jag inte fick läsa klart den! Den blir det till att beställa till jullovets softande!

Bra böcker inehållande både kunskap och nöje.

1 kommentar:

  1. jag önskar jag prioriterade att läsa böcker lite mer...! men jag har lyckats läsa ut en bok den här hösten, rätt bra jobbat ;)

    SvaraRadera