måndag 31 januari 2011

Lite åldersbesvär och mycket fattigare..

Fast mycket lyckligare!

Jag tänker minsann inte be om ursäkt om att jag varit dålig på att uppdatera på bloggen det senaste. Man har ju ett liv liksom! (NOT, erkänner att jag kollar facean varje dag. Varför tror ni annars att jag kallas för Curre. aka Curious George?)

Sen sist jag skrev har jag gått och skaffat mig glasögon. En inte allt för blodig historia, men några laxar fattigare. Synundersökningen konstaterade att jag fortfarande har ärr på hornhinnan sen min tre veckors långa ögoninfektion, vilket nu gör att jag ser sämre. Glasögon it is! Fast jag är inte bitter, snarare tvärt om. Min smarthet framhävs ytterligare med ett par sköna bågar.

En rolig anekdot är att läkarna först trodde att jag hade klamydia i ögat. För det kan man tydligen ha..! Hur får man det egentligen, någon som vet? Tur att jag bara hade en envis infektion ändå, för det låter inget roligt med könssjukdomar i ögonen.

Hur som helst, tur att jag varit på PMU och shoppat lite billiga kläder det senaste, så man väger upp de dyra glasögonkostnaderna med lite billigare kostnader. 7 plagg för 360 kronor!! En mockajacka med i den summan också. Vad tycks om denna vardagliga klänning. Likvärdig med H&Ms klänningar:

Jag och Gertrud som posar tillsammans


Helvete vad sketet det börjar bli i lägenheten! Dags att städa kanske? Får se till att min heffaklump Gertrud käkar upp spindelnäten som hänger överallt. Fast det klart hon kan bli lite grinig om man ber na' om sånt. Och raka mig behöver jag också göra. Livet är inte lätt! Snygg klänning har jag införskaffat från PMU ändå, tur att man kan glädjas åt något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar