torsdag 6 januari 2011

Tour de ski!

Tour de ski är bra grejer alltså. Jag och bergakungen har kollat på det hela dagen. Med facit i hand gick det tillräckligt bra för svenskarna. Fast det klart, det är roligast när de vinner. Hur som helst, ingen sport gör mig mer patriotisk. Satt och kollade på OS-krönikan för någon dag sedan och lipade i stort sett hela tiden. Hurra för vintersporter!

Det mest storslagna jag sett är när Kalla klättrar upp en slalombacke i Val di fiemme, Italien. Där jag för övrigt åkte skidor nedför för några år sedan, ca 15 minuter minuter lång är den. Och den klättrar de upp för, med längdskidor!!


Bästa ---> Charlotte Kalla







Dolomiterna är otroligt vackra och skidåkningen är grym. Det jag saknar är ändå stugmys i Sälen. Korvgrillning med varm Oboy, riktig afterski med Uggla-låtar och köttfärs med spaghetti hela veckan. Någon som är sugen vid någon gång vid påsk? Bokar in oss på Bilxtstigen 3, eller vad var det nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar