måndag 7 februari 2011

Nej sa jag, gubbjävel!

Jag äter i detta nu min kvälle och kom precis på att tänka på något som gjorde mig så förbannad. Har ni någon gång hört talas om "The studio"? -Där man betalar tusentals kronor för att ha samma face-profilbild som alla andra. Det var en gubbe som malde på som fasen om att jag skulle komma dit och ta bilder. Ja, han pratade så fort att han lätt skulle kunna vinna världsmästerskapen i ordbajsning. Tillslut avbröt jag honom och sa: "Nej tack, gubbjävel!!" och la på luren. Han fattade nog vinkeln..

Alltså, det blir ju hyffsade kort och jag förstår verkligen om man vill ha fina bilder på sig själv, det är en investering. Men! Jag föreslår att ni anlitar en som fotar med inlevelse. Den här tjejen är fantastiskt duktig. En sådan som hon brinner för att fotografera och tar inte alls några rövarpriser som på "The Studio". Dessutom kan man använda sig av naturen och ge bilderna mer liv än en stel pose på en spegel.

Och alla ni som varit där... det är inget fel, det är bara vad jag tycker. Fritt land, haha!


Annars kan man göra som jag och Carro gjorde dagen innan tentan då vi var trötta på att plugga. En egen studio:

Lite tidningspapper och några lampor är allt som behövs.

Eller som på Haraberget då jag fotade min beloved kusin Frida. Kunde visserligen inte min kamera riktigt då så bilden är lite färglös. Faktum är dock att denna bild användes i en tidning. Och när det stod: fotograf: Emma Frost -då blev jag stolt över mig själv.


Denna bilden är på min andra kusse, Rebecca. Tagen med en vanlig digitalkamera för några år sedan. Denna kanske inte heller är några fantastiska färger i men den vinkeln är fin och den ser levande ut.

2 kommentarer:

  1. men emma darling, snygg blogg! och ja du har ju helt rätt, som vanligt i det mesta du säger hihi. färgerna på bilderna går lätt att ordna med lite retuschering! ;) VI MÅSTE TA EN PHOTO SHOOT till våren!! gaaah :) alla blommande träd osv

    SvaraRadera
  2. Ja, jag måste ha någon som kan fixa goa bilder på mina loppisfynd! Känner du dig manad?

    SvaraRadera