söndag 20 februari 2011

Rik som ett troll.

Så här när halvleken börjar närma sig så tänkte jag ta en liten time out och berätta om mitt projekts effekter.

Bra:
  1. Jag känner mig rik. Så mycket som jag shoppar nu för tiden har jag aldrig gjort innan.
  2. Inklusive mina "arbetskläder" köpte har jag ett snitt på 600 kronor, sådant som lyxfällan skulle gilla.
  3. Mina fynd gör mig lycklig i dubbel bemärkelse. Oftast gör det gott för fler individer än bara mig själv
  4. Oftast är mina kläder unika, ingen annan har samma kläder som mig.

Dåligt:

  1. Om man nu följer mode kan det vara lite knepigt att hitta rätt färger. Sådant går ju ofta i perioder.
  2. Behöver man verkligen specifika kläder kan det bli lite knepigt.
  3. Köper man på tex. Tradera vet man inte helt hundra vad det gäller storlek, färg och kvalité.
  4. Jag köper visserligen mer kläder, ibland bara för att det är billigt och inte för att jag behöver det.
Ja, det finns både för och nackdelar, men jag som pluggat microekonomi hårt säger: The benefits still exceeds the costs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar