tisdag 5 april 2011

Ett litet önskemål beviljat

Alla borde någon gång i livet åka till Löfwings ateljé, också även om man inte är särskilt intresserad av konst. Ligger utanför falköping, nära Hornborgasjön. Konstnären som bedriver stället har som avsikt med hans verk att förmedla en känsla. Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte så värst konstintresserad, men detta besök var något utöver det vanliga. Till många målningar fanns det en liten historia, vilket innebär att jag som beskådare fick ta del av hans avspeglade tankar och känslor.

Där penseln talar om hur det var att möta ett vildsvin ute i skogen.

Ett vanligt målat betonggolv kan skapa en känsla av stenlagt golv
Jag och mamma passade på att fika en riktig kvalitétsfika.

Det finns även en restaurang och möjlighet till boende för endast 300 kronor natten.

Ännu en liten rolig "känselväckare". Längs en åker har han målat ett vildsvin som ser näst intill levande ut. Lite snyggt arrangerat av oss. Haha!


Det bästa med löfwings tycker jag är hjärtligheten som befinner sig i vart enda vrå. Personalen tog sig verkligen tid att förklara och tog hand om oss på bästa sätt. Ja tänk, konstnären Göran förklarade till och med för mig hur jag skulle hitta till Röda Korset i Falköping.

1 kommentar: