onsdag 18 maj 2011

Det blir vad man gör det till

Det finns nämligen inget vidare intressant att skriva om second hand-shopping just nu så jag tänker pausa tentaplugget med en annan typ av inlägg.

Mitt projekt är som sagt först och främst för mig och anledningen till att det ens existerar är kanske inte solklart för alla. Några få vet säkert vad det handlar om och har lyckats läsa mellan raderna. För er som inte nu hänger med i krokarna, sammanfattar jag det hela med: livet.

Erfarenheterna har byggt upp mig och jag kan samtidigt vara tacksam över vad jag lärt mig efter all skit. Det mest värdefulla för mig nu är att jag i alla situationer skall vara mig själv, utan att någon som helst annan skall hindra mig. Aldrig någonsin skall någon få hindra mig att leva. Lätt att säga men inte alltid lika lätt att genomföra.

Nöjdheten är det som gör allt så mycket lättare. Lättare att våga. Prestationsångesten infinner sig knappt längre. Tänkte senast på det idag, då jag hade presentation om karismatiska ledarskapsegenskaper, på engelska. Det skulle jag minsann inte kunna tro om mig själv då jag fick en IG-varning i engelska i nian.

After all, släpper man alla coolhets-complex har man vunnit mycket och livet blir mycket mer njutbart. Jag tror att det är det som jag håller på att upptäcka.


Ta mig som jag är!

1 kommentar:

  1. åh emsan bemsan. jag tar dig inte som du är, jag VILL HA dig som du är :) <3

    SvaraRadera