måndag 23 maj 2011

Vardagslyx!

Omedelbar tillfredsställelse goes well with Emma Frost

Alltså, jag tillhör den kategorin av människor som helt enkelt har svårt att vänta på saker och ting. Vill jag ha något, vill jag ha det på momangen. Vill jag göra något, gör jag det omedelbart. Har jag till exempel beställt något på nätet tycker jag att det är fruktulöst jobbigt att gå och vänta på paketavin och saker som att frosta av frysen klockan elva på kvällen är inga som helst problem för mig.

För många låter det säkert utmattande att gå som på nålar hela tiden men det kan också innebära många fördelar. Som att saker blir gjorda när man just tänkt på dem, och att man unnar sig en hel del vardagslyx. Varför inte ta en kaka till om man ändå är sugen liksom? Det gör mig gott i själen då jag inte behöver pressa ned den där tanken om att jag absolut inte skall ta mer än nödvändigt. Trots min studentkassa lägger jag stor del av min budget på mat, fika och glass.

Låter kanske oerhört glupskt för vissa, och det kanske är just vad jag är, men jag skulle hellre kalla mig för en livsnjutare utan dess like.

Vad som bör tilläggas är att jag rör på mig mycket och jag älskar fysisk aktivitet. Har man lite hull att ta tag i när åskan går, vad gör väl det? Så länge man kan hålla det på en hälsosam nivå.

"Några slices papaya, skämtar du? Jag vill ha en hel!"


Hellre en Rihanna-röv än en benrumpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar