måndag 10 oktober 2011

Frosten är här!

I lördags natt lade sig den första frosten över marken, i alla fall i Herrljunga. När jag kom tillbaka till skolan idag berättade min Norrlänning till kompis att det låg ett lager med snö uppe i Gällivare. Det är helt otroligt med de stora klimatskillnaderna vi har i vårt avlånga land.

Är det något som jag önskar varje år till min födelsedag så är det just snö, eftersom jag är ett decemberbarn. Älskar allt som hör den tiden till, så som clementiner, adventsljusstakar, tjockkläder, glögg och en och annan pepparkaka.  Och för er som läser detta och inte njuter lika mycket som jag, kom ihåg: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!! Finafina pälsmössor finns att fynda second hand, glöm inte det!!

Jag köpte mig en pälsmössa för två år sedan och inget värmer lika bra som den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar